Respons killers bij direct mailing: inhoud en opmaak van je brief

Jouw brief is een persoonlijke boodschap aan je (potentiële) donateur. Beschouw je brief daarom niet als drukwerk waarin je zoveel mogelijk aandacht op de vorm legt. Hieronder 7 fouten die je bij het maken van je brief moet zien te vermijden.

7 fouten die je kunt maken in je direct mailing brief

Gebruik exotische lettertypes
Je brief is geen reclamefolder. Een persoonlijke boodschap is niet gebaat bij – bijvoorbeeld – een letter font in de vorm van een bananenschil. Gebruik voor je brief een standaard lettertype zoals Times of Courier.

Varieer veel in de opmaak van je tekst
Erg verleidelijk natuurlijk, al die opmaak opties in Word. Je kunt je letters schuin, vet, met hoofdletters, in verschillende corps groottes of zelfs doorgehaald printen. Niet doen! Gebruik hooguit een beschaafde onderstreping van (enkele) woorden waar je de aandacht op wilt vestigen.

Vertel vooral hoe goed jij bent
Niemand zit te wachten op het verhaal waarin je benadrukt hoe goed jouw organisatie bezig is. Begin je brief in ieder geval met de reden waarom je de brief stuurt. Maak duidelijk de ontvanger het verschil kan maken.

Gebruik geen PS
De PS onderaan je brief krijgt altijd aandacht. Zet in jouw PS een slimme samenvatting van je brief en een aansporing om te reageren.

Gebruik moeilijke woorden
Lezers van je brief willen direct begrijpen waar het om gaat. Gebruik woorden in je brief die we gebruiken als we met elkaar praten.

Vertel je verhaal maar één keer
Herhalen. Herhalen en nog eens herhalen. Dat is het geheim van een goede direct mailing brief. Stop je boodschap in iedere alinea. Verander daarbij de verpakking, niet de inhoud. En herhaal je boodschap met tijdsdruk in de PS

Gebruik goedkope stockfoto’s
Als je niet kunt investeren in eigen foto’s, begin dan niet aan direct mail. Zorgvuldig gekozen, krachtige foto’s bepalen het rendement van je brief.

Wij houden van resultaat

Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

 

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close