Het versturen van direct mailings in fondsenwerving is nog steeds een van de meest rendabele en efficiënte manieren om donors te werven en te behouden. Bij Mindwize weten we – met ruim 20 jaar ervaring in het schrijven, produceren, personaliseren en verzenden van fondsenwervende mailings – wat wel en wat niet werkt.
Je kunt veel fouten maken bij het opzetten van een DM campagne. Zowel bij het adresseren, het gebruik van de envelop, de opzet van je brief, het gebruik van illustraties, de opzet van je folder of nieuwsbrief of de aanpak van de ”call to action” kun je fouten maken die de respons beïnvloeden.
Op ons blog laten we je weten wat je moet doen om je respons te verlagen. Vandaag deel een van Respons killers bij direct mailing: de adressering
Gemiddeld veranderd jaarlijks zo’n 11% van de data in een adresbestand. Mensen verhuizen, overlijden, scheiden… Na 3 jaar is een derde van je adresbestand niet meer juist. Voorkom retouren en een lage respons en zorg voor een jaarlijkse update van je adresbestand.
Stel je voor; je bent Frans de Jong. En jouw bakker begroet je deze ochtend hartelijk met ”Goedemorgen mevrouw de Jong!” De kans dat je minder zin hebt in de aanbieding voor krentenbollen is daarmee beslist gegroeid. Zorg er voor dat je weet aan wie je je post richt.
Veel mensen zijn trots op hun titel. Zorg dat je weet of jouw donateur dr., ing. of drs. is. En gebruik zijn of haar titel in de adressering van je post. De kans dat je envelop wordt geopend is daarmee duidelijk vergroot.
Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.
Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.
Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie
The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.