De kracht van foto’s in direct mailing

Het succes van jouw fondsenwervende brief wordt bepaald door het juiste gebruik van beelden. Om informatie met woorden over te brengen is veel meer data nodig dan wat je met een sterke foto kunt overbrengen. Denk zorgvuldig na over de keuze van het beeld dat je gebruikt en zorg ervoor dat de tekst en beeld in jouw brief elkaar versterken.

Tips voor het gebruik van beeld in direct mailing

  • Een foto in een direct mailing heeft een onderschrift. Altijd.
  • Zorg ervoor dat de foto laat zien dat het probleem echt bestaat.
  • Foto’s van mensen of dieren werken beter dan foto’s van objecten.
  • Zorg dat je foto ”oogcontact” maakt. Kies voor een foto waarop het slachtoffer de ontvanger aankijkt.
  • En toon indien mogelijk in beeld welke oplossing je kunt bieden.

De envelop bovenin dit artikel is gebruikt voor een campagne van Unicef. Deze laat zien hoe tekst en beeld elkaar versterken en met het beeld wordt zowel het probleem als de oplossing getoond.

Wij houden van resultaat

Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

 

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close