Frisse ideeën voor je direct mailing

Frisse ideeën voor je direct mailing

De crisis, die in 2008 begon, lijkt over zijn dieptepunt heen. Huizenprijzen dalen niet meer, de werkeloosheid in Europa groeit niet meer en consumenten beginnen langzaam weer vertrouwen te krijgen in hun (financiële) toekomst.

Marketing is meer dan ooit nodig, maar vraagt in tijden van recessie wel een andere aanpak. Ook in de wereld van fondsenwerving.

Direct mail is nog altijd de meest effectieve manier om donateurs te werven. Maar de afgelopen jaren lijken marketeers en fondsenwervers terughoudend in het testen van nieuwe dingen. Waardoor resultaten soms achterblijven. Hieronder een vijftal frisse ideeën om – juist in tijden van recessie – met beperkte middelen het succes van je direct mailing te vergroten.

  1. Gebruik een memobriefje (op je envelop!).

    Het bekende memobriefje zit traditioneel op de brief in je envelop geplakt. Maar waarom zou je deze niet aan de buitenkant van je envelop plakken? Zo’n opvallend briefje zal zeker de aandacht trekken!

  2. Gebruik een luchtkussen envelop

    Enveloppen met bubbels worden normaal gesproken gebruikt om iets breekbaars te versturen. Door de dikte vallen ze op. Waarom zou je niet je brief ook in zo’n envelop stoppen?

  3. Bewerk je kaarten

    Kaarten zijn veelgebruikt in de mailings van goede doelen. Nadeel is dat ze allemaal op elkaar lijken. Waarom zou je bijvoorbeeld geen kijkgat in je kaarten laten stansen?

  4. Gebruik meer vensters

    Een envelop met een tweede of derde venster kan er net voor zorgen dat je ontvanger je brief opent. Wees creatief waar je het venster plaatst en wat je laat zien.

  5. Vergeet mooi

    Vergeet in je volgende maling eens een keer je full colour logo, het gebruik van veel hoge resolutie kleurenfoto’s en een stapel vrolijke kaarten. Een simpel briefje met een krachtige boodschap in een zwart wit envelop kan juist opvallen.

Wij houden van resultaat

Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.

Nieuws voor fondsenwervers

Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook.

 

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close