Reddingsbrigade Nederland 
Zomercampagne 2019

Reddingsbrigade Nederland

Reddingsbrigade Nederland startte in de zomer haar eerste multimediacampagne, bestaande uit een Direct Mailing-actie, een uitgebreide onlinecampagne opgevolgd door telemarketing en intensieve Face 2 Face werving op landelijk niveau.

 

Ingezette middelen

Direct Mailing bestond uit een testmailing voor prospects in drie varianten. De learnings uit de testresultaten – met name die van data-optimalisatie – worden in het voorjaar van 2020 toegepast om actief nieuwe leden te gaan werven. Zowel de direct marketing- als de onlineactiviteiten kunnen daardoor nog doelgerichter kunnen plaatsvinden.

Online- en Facebookcampagne was gericht op leadgeneration. Ook hier is uitvoerig getest met verschillende varianten. Hiervoor kon de brochure ‘Veiliger aan de kust’ aangevraagd worden die speciaal voor deze campagne werd ontwikkeld. Daarnaast waren de polsbandjes voor kinderen een doorslaand succes. Alle acties werden opgevolgd door een uitgekiende telemarketingstrategie.

Face 2 Face werving via onze collega’s van Socialtalk richtte zich voornamelijk op de aandachtsgebieden. Speciaal gebriefde teams bezochten diverse evenementen zoals de verschillende visserijdagen en braderieën. Daarnaast waren er nog speciale wervingsacties met de Door 2 Door-teams. Ook deze acties leverden bruikbare data op die in volgende acties toegepast zullen gaan worden.

Vragen over deze campagne?

 

Neem dan contact op met Wendy Ekels via wendy.ekels@mindwize.nl of bel 06-46 89 77 92.

Neem contact op